Zaczynamy grę w Conana na mechanice Savage Worlds, kilka uwag/wskazówek:
Postacie zaczynają jako Doświadczone z 20 punktami doświadczenia.
Początkowe zakupy według zasad z podręcznika. Płytowe elementy pancerzy(np kirys) są dostępne ale kosztują podwójne ceny podręcznikowe.
Następujące przewagi są zakazane, jak mi się coś przypomni to dopiszę: rock'n'roll, as, czarodziej, mcgyver, mentalista, pomysłowy dobromir, uczony, wojownik światła/c, wybraniec, złota rączka, koneksje, dla kurażu
Mapa świata tutaj, opis typowych nacji poniżej. Opis zawiera nazwę, skróconą charakterystykę, z jakim atrybutem podwyższonym zaczynają grę i typowe dla danej nacji imiona. Te ostatnie to tylko wskazówki brzmieniowe. Zaczynamy w Aquilonii.
Aesirowie (Asgard)
Blondwłosi i niebieskoocy barbarzyńcy z północy. Wielcy i potężnie zbudowani, preferują walkę przy pomocy topora i tarczy. Żyją w wioskach wiodąc życie rolników.
Wigor k6
Typowe imiona: Bragi, Egil, Gorm Heimdul, Horsa, Niord, Njal, Rann, Sigurd, Wulfhere
Aquilończycy (Aquilonia)
Typowi mieszkańcy wielkiego królestwa Aquilonii. Mają jasną cerę i włosy od blond do brązowych. Mają dobre pancerze i broń, żyją w państwie feudalnym rządzonym przez króla i szlachtę.
Duch k6
Typowe imiona: Attalus, Banthus, Baraccus, Dexitheus, Dion, Emilius, Epeus, Flavius, Hadrathus, Junia, Lucian, Publius, Tuscelan, Servius, Vilerius
Argosanińczycy (Argos)
Ciemnoskórzy ludzie z krótkimi kręconymi czarnymi włosami. Raczej niscy i krępi. Nieźli żeglarze, część żyje z morza, część to korsarze.
Zręczność k6
Typowe imiona: Arete, Dienikes, Doreion, Polynikes, Xeones
Brythuńczycy (Brythunia)
Rolniczy lud zamieszkujacy Brythunię. Są średniego wzrostu i dość krępi, mają jasną lub lekko ciemną karnację i blond lub ciemne włosy.
Duch k6
Typowe imiona: Aelric, Boudanecea, Eldran, Ellandune, Fyrdan, Godtan, Haral
Bossończycy (Aquilonia)
Prości mieszkańcy pólnocy Aquilonii. Żyją z rolnictwa, są średniego wzrostu, jasnoskórzy o włosach od blond do ciemnych brązowych. Słyną ze swoich umiejętności strzeleckich i świetnych łuków.
Zręczność k6
Typowe imiona: jak reszta mieszkańców Aquilonii
Corinthianie (Corinthia)
Niscy i mocno zbudowani, często o ciemnej karnacji i włosach ale spotykane jest wiele odmian ich wyglądu. Żyją w małych państwach-miastach rządzonych przez szlachtę i kapłanów.
Duch k6
Typowe imiona: Dalius, Djuluva, Eldia, Hogistum, Kinna, Lemparius, Loganaro, Sovartus, Vitarius
Cymmeryjczycy (Cymmeria)
Potężnie zbudowani i zręczni górale z północy. Tak jak Vanirowie i Aesirowie są barbarzyńcami, słyną ze swej dzikości. Są w większosci ciemnowłosi, niebieskoocy, o skórze ogorzałej od słońca.
Zręczność k6
Typowe imiona: Anga, Bodhrann, Bronwith, Chamta, Chulainn, Dietra, Milach, Rorik, Twyl
Gundermanowie (Aquilonia)
Lud zaanektowany przez wojny do Aquilonii, dobrzy najemnicy i żołnierze o jasnej cerze i wlosach.
Duch k6
Typowe imiona: jak reszta mieszkańców Aquilonii
Hyperborejczycy (Hyperborea)
Znani głównie z praktykowania niewolnictwa, wysocy i bladoskórzy o jasnych włosach. Żyją na północy i podejrzewani są, całkiem słusznie zresztą o wszelkie możliwe czarnoksięskie praktyki.
Spryt k6
Typowe imiona: Kamoinen, Ilga, Louhi, Vammatar
Hyrkańczycy (Hyrkania)
Wprawni jeźdźcy o zakrzywionych nosach, ciemnych włosach i oczach, z opaloną na brąz skórą. Lubią walkę konną, zarówno z łukiem jak i szablą.
Zręczność k6
Typowe imiona: Bartatua, Boria, Guyak, Kuchlug, Mazdak, Torgut
Iranistańczycy (Iranistan)
Niscy, mocno zbudowani, o oliwkowej skórze i bardzo ciemnych włosach. Lubią szable i są bardzo honorowi w swój własny, specyficzny sposób.
Zręczność k6
Typowe imiona: Balash, Hakhmanni, Kobad, Nanaia, Sassan
Khitajczycy (Khitaj)
Mieszkańcy dalekiego wschodu o zółtej skórze i ciemnych włosach. Słyną z zamiłowania do magii i starożytnej wiedzy.
Duch k6
Typowe imiona: Yah Chieng, Kang Hsiu, Kang Lou-dze, Leng Chi, Pra-Eun, Yo La-gu
Kothańczycy (Koth)
Stanowią mieszankę wielu różnych narodów, zazwyczaj mają ciemne włosy i karnację. Ich wyroby płatnerskie są szeroko znane na świecie.
Spryt k6
Typowe imiona: Amalric, Constantius, Ivga, Ivor, Salome, Strabonus, Taramis, Taurus, Thespides, Valerius, Vateesa, Yasmela
Kushyci (Kush)
Mają skóry od jasnobrązowej do niemal czarnej oraz czarne włosy i brązowe oczy. Są wysocy i mocno zbudowani.
Siła k6
Typowe imiona: Aja, Ajonga, Bajujh, Bombaata, Bwatu, Gobir, Juma, Laranga, Saidu, Sakumbe, Yasala
Nemedyjczycy (Nemedia)
Wysocy o jasnej karnacji i niebieskich lub szarych oczach. Wiodą życie podobne do Aquilończyków. Nemedią również rządzi król, arystokracja i rycerstwo.
Duch k6
Typowe imiona: Alcimedes, Altaro, Amalric, Arideus, Astreas, Bragoras, Caranthes, Demetrio, Diana, Dionus, Enaros, Octavia, Ostorio, Posthumo, Promero
Ophirczycy (Ophir)
Mieszkańcy bohatego Ophiru, opaleni, zazwyczaj ciemnowłosi, raczej drobnej budowy. Często bogato odziani.
Spryt k6
Typowe imiona: Barras, Chelkus, Fronto, Garus, Marala
Piktowie (głównie Pustkowia Piktów)
Niskie i krępe dzikusy zamieszkujace lasy, najczęściej o ciemnych włosach. Prymitywni, nienawidzeni przez wszystkich kanibale.
Wigor k6
Typowe imiona: Sagyetha, Zogar Sag
Shemici (Shem)
Niscy o ciemnej skórze i haczykowatych nosach. Noszą długie brody i są znani z dobrych łuczników i kupców.
Spryt k6
Typowe imiona: Afrit, Aramas, Bêlit, Dathan, Eblis, Ebunezeb, Elohar, Enosh, Gilzan, Gomer, Isaiab, Mattenbaal, Mena, Nahor, Nitokar, Uriaz, Yin Allal, Zebah, Zillah
Stygijczycy (Stygia)
Wysocy i szczupli, o ciemnej, oliwkowej skórze i czarnych włosach. Przez wszystkich podejrzewani o czarnoksięskie praktyki i oddawanie czci demonom.
Duch k6
Typowe imiona: Amnun, Bahotep, Ctesphon, Hakketh, Heterka, Hotep, Khafra, Khaza, Kutamun, Menemhet, Menkara, Nehekba, Ramwas, Shuat, Siptah, Thoth-Amon, Thothmekri,
Turańczycy (Turan)
Fizycznie podobni do Hyrkańczyków, lubią turbany i zakrzywione szable. Są tez niezłymi łucznikami.
Zręczność k6
Typowe imiona: Abdul, Aram Baksh, Atalis, Bakra, Banaric, Ghurran, Hamar Kur, Hormaz, Jamal, Jelal, Khalid, Mulai, Munthassen, Murad, Shapur, Tavik, Tureg, Vardan, Yezdigerd, Yildiz, Zosara
Vanirowie (Vanaheim)
Podobni do Aesirów ale często są rudzi i noszą potężne brody. Kulturowo niewiele się różnią ale są niezłymi żeglarzami.
Wigor k6
Typowe imiona: tak jak Aesirowie
Vendhyanie (Vendhya)
Mają jasnobrązową skórę i ciemne włosy, podobnie jak Turańczycy często chodzą w turbanach. Kulturowo także są podobni.
Zręczność k6
Typowe imiona: Alyna, Bhunda Chand, Chunder Shan, Gitara, Jharim, Kandar, Karim, Naipal, Orissa, Patil, Punjar, Shahal, Vyndra, Yasmina
Zamoranie (Zamora)
Mocno opaleni, o ciemnych oczach. Są zazwyczaj niskiego wzrostu i szczupli. Ich talenty złodziejskie są szeroko znane na świecie.
Spryt k6
Typowe imiona: Abuletes, Artanes, Atossa, Bartakes, Dinak, Eriakes, Feridun, Harpagus, Hattusas, Hissar, Kagul, Kilya, Lar, Mandana, Mithridates, Nyssa, Pariskas, Roxana
Zingarczycy (Zingara)
Opaleni, o kręconych włosach. Znani jako dobrzy żeglarze i wojownicy. Stanowią mieszankę wielu kultur w tym Shemitów i Hyperborejczyków
Duch k6
Typowe imiona: Avvinti, Carico, Chabela, Cratos, Destandasi, Ferdrugo, Galbro, Gebellez, Godrigo,
Gonzalvio, Julio, Kapellez, Korst, Marco, Mordermi, Murzio, Rimanendo, Rinnova, , Sancha, Sandokazi, Santiddio, Shevatas, Valbroso, Valenso, Valerio, Vancho, Velio, Zapayo
czwartek, 21 lipca 2011
Dzikie Przygody Conana
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Korzystasz z "The Savage Sword of Conan"?
OdpowiedzUsuńNie, ale zaczerpnąłem stamtąd opis nacji Reszta zasad jest bzdurna i z poprzedniej edycji.
OdpowiedzUsuńCzekam na ciąg dalszy i konkrety. Sam czaiłem się do Conana. Wcześniej grałem na Risusie i ta garść minimalistycznych k6ek nawet dawała radę, ale chciało się czegoś bardziej wspomagającego konwencję.
OdpowiedzUsuńSkądś oprócz wymienionego przez smartfoxa podręcznika bierzesz informacje? Z Ery Hyperborejskiej i opowiadań? Czy masz jakieś kompendium czy coś podobnego? Bo mi się nie chciało przekopywać przez wszystkie tomy opowiadań dla wydobycia informacji o świecie.
Przyznam, że w dużej mierze bazuję na dodatkach do Conan d20 wydanego przez Moongoose Publishing. Wielki kawał roboty odwalili za graczy, choć oczywiście nie obyło się bez kwasów - np mocnego opierania się na nawet najbardziej absurdalnych książkach o Conanie. Tak czy siak ich dodatki typu Across the Thunder River są dobrze naisane i zbierają rozsiane po książkach informacje.
OdpowiedzUsuńDodam chyba jeszcze opis wiary poszczególnych narodów na wypadek gdyby ktoś chciał stworzyć kapłana.
Te symboliczne k6 startowe dałem tylko jako miły dodatek dla graczy. Uważam, że SW nie należy zbyt mocno modyfikować a ju z napewno nie w taki sposób jak w The Savage Sword of Conan, gdzie autor przesadził dając mnóstwo bonusów wszystkim rasom.
Pozwolę sobie tylko wtrącić (bo ten "błąd" często się powtarza, a potrafi zmylić...), że Conan żył w Erze HYBORYJSKIEJ, a nie HYPERBOREJSKIEJ. Hyboryjczycy byli w tej erze dominującą rasą, skupiającą kilka nacji (w tym np. Aquillończyków, Nemedyjczyków oraz HyPERborejczyków właśnie). Hyperborejczycy byli najdalej na północ wysuniętym i najbardziej barbarzyńskim narodem hyboryjskim (choć jako pierwsi zaczęli stawiać kamienne budowle; wciąż jednak tak samo surowe w czasach Conana, jak na początku swej historii). Hyboryjczykami nie byli oczywiście ani Piktowie, ani czarni z południa, ani ludy wschodu (pochodzące od Lemuryjczyków), ani Cymmeryjczycy (pochodzący od Atlantydów), ani Aesirowie/Vanirowie (pochodzący od wielkich białych małp z północy - Yeti?), ani Stygijczycy (pochodzący od starożytnej rasy), ani Shemici, ani większość Zamoryjczyków (Zamoran(?); też pochodzących ze starożytnej rasy).
OdpowiedzUsuńGłowy nie dam sobie uciąć (ale rękę już tak), że w związku z powyższym, Zingaranie (Zingarczycy, Zingarowie?) stanowili mieszankę m.in. Shemitów i Hyboryjczyków (a nie HyPERborejczyków).
Pozdro :)
@Dabliu
OdpowiedzUsuńMasz rację, źle napisałem. Pokićkał mi się tytuł tego eseju-opowiadania z pierwszego tomu zebranych opowiadań wydanych przez PiK.
Przy okazji znalazłem coś takiego: http://conan.wikia.com/
OdpowiedzUsuńWygląda na bardzo pomocne.
/Możesz, Krzemień, zedytować moje komcie i połączyć w jeden./
@Dabliu
OdpowiedzUsuńZapewne masz rację, nie znam się tak dobrze na prozie REHa by wyłapywać takie szczegóły. Proces pisania notki był odtwórczy - polegał na tłumaczeniu z angielskiego PDFa późno w nocy, dzięki za wyłapanie i że chciało Ci się czytać ;-).
Jarek K.
Dzięki za link, przyda się. Edytować komci nie chce, bo nie umiem i jeszcze coś zepsuje ;-) Moje blog-fu jest słabe ;-)
Polecam także stare RPGi conanowe z lat 80., potrafią zainspirować. A poza tym gros informacji siedzi w literaturze. Materiały z Conana Mongoose są bardzo bogate, ale trzeba selekcjonować i dobrać coś pod siebie. Ja staram wyrzucać wszystko to, co odbiega od pierwowzoru literackiego (nie tyle faktami, co duchem, konwencją etc.)
OdpowiedzUsuńFilm chyba dobrze Conanowi zrobił. :) Oczywiście nie chodzi mi o to, że dopiero teraz ktoś odkrywa Conana, czy też wcześniej nikt nie grał w RPG inspirując się tym światem. Po prostu ostatnio sporo o tym na blogach, co mnie cieszy. :)
OdpowiedzUsuń