sobota, 18 czerwca 2011

Nadchodząca kampania 4e

Wkrótce rozpoczynamy nową kampanię tym razem będzie to sandbox z założeniami Points of Light. Można stworzyć nową postać na 4 poziomie lub zabrać postać z minikampanii faeruńskiej. W przypadku przenoszenia postaci do nowej kampanii zachowuje się magiczne przedmioty, eliksiry(jeśli się jakiś ma, hehe) i złoto ale doświadczenie zostaje wyrównane do minimalnej ilości potrzebnej do awansu na 4 poziom.Tło fabularne starych postaci olewamy, zakładając, że są po prostu nowymi herosami Elsir Vale. Nowe Postacie muszą być stworzone na bazie następujących podręczników:

Player’s Handbook 1
Player’s Handbook 2
Martial Power 1
Martial Power 2
Divine Power
Arcane Power
Primal Power
Player's Handbook Races - Tieflings
Player's Handbook Races - Dragonborn
Adventurer's Vault 1
Adventurer's Vault 2

Settingiem docelowym przygód będzie Elsir Vale pokazana na mapce obok, punktem startowym dla przygód będzie miasto Brindol. Elsir Vale leży w tym samym uniwersum co Nentir Vale i ma historyczne powiązania z imperium Nerath.

Obowiązuje przedstawienie ras i klas takie jak w PHB 1 i 2. Postacie ze źródłem mocy Divine muszą wyznawać jednego z bogów opisanych w PHB 1, nie dotyczy to oczywiście klas typu Avenger, które nie muszą mieć konkretnego sprecyzowanego bóstwa.


Powszechnie znane lokacje zaznaczone na mapie miasta Brindol:
1. Wrota miasta
2. Karczma „Kamienny Wywern”
3. Siedziba agencji ochrony “Toporzysko”.
4. Sklep z bronią Shanka
5. Rynek
6. Karczma “Spragniony Nieboszczyk’
7. Magia i Świecidełka Androsiusa
8. Świątynia Erathis
9. Karczma „Krucze Gniazdo”
10. Dom handlowy Veloriana
11. Akademia Ioun
12. Karczma „Rechocząca Mantykora”
13. Rezydencja rodziny Kaal
14. Rezydencja rodziny Teskerwill
16. Świątynia Bahamut
17. Świątynia Pelora
18. Twierdza Brindol, siedziba władz.
19. Rezydencja rodziny Heskin
20. Cmentarz
21. Świątynia Kruczej Królowej

Jako, że tym razem w kampanii dostępna będzie możliwość wskrzeszania postaci według podręcznikowych zasad dobrze by było by wszyscy mieli bóstwo opiekuńcze – niewierzących nie da się wskrzesić.

Houserule związany z odpoczynkiem(extended rest):
Postacie mogą czerpać korzyści z długiego odpoczynku(odnowienie mocy i healing surge) za każdym razem gdy znajdują się wśród cywilizacji i mają dostęp do miejsca gdzie można się przespać/odpocząć. Jeśli pragną wykorzystać odpoczynek będąc w dziczy lub w podziemiach należy wykonać po jednym teście nature/dungeoneering na członka drużyny. Niepowodzenie choć jednego testu oznacza, że drużyna nie może korzystać z przywilejów związanych z odpoczynkiem. Ponadto nie można korzystać tej zasady w miejscach zagrożonych atakami potworów lub wrogów.

Jak zwykle używamy tej karty postaci a ponieważ nie mam zamiaru drukować znowu kart mocy podsyłam arkusz do ich spisywania. Kilka kart mam wydrukowanych ale jest duże ryzyko, że nie dla wszystkich starczy.

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny post.
    Zasada z odpoczynkiem podobna do "Dark Sun mode*.
    Gdzie Elsir Vale leży względem Nentir Vale?

    OdpowiedzUsuń
  2. Różne żródła poadają, że Elsir Vale była częścią Nerath a później królestwa Rhestilor, którego stolicą było miasto Rhest, obecnie zrujnowane. Osobiście obstawałbym za umiejscowieniem jej na północ od Nerath z mapy którą prezentowałeś, albo jeśli by przyjąć umowność tej mapy to można umiejscowić Elsir Vale gdzieś obok Nentir Vale.

    OdpowiedzUsuń