poniedziałek, 17 stycznia 2011

King of the Trollhaunt Warrens #2

Tym razem by trochę przyspieszyć przygodą postanowiłem kilka rzeczy zmienić(głównie skład encounterów) tak by zachować oryginalne tło fabularne a uniknąć błąkania się drużyny bez celu.


Bohaterowie:

Aravilar – eladrin swordmage (wariant – shielding swordmage) level 9 - Mający tendencję do teleportowania się księżycowy elf z Evereski. Ma nadzieję zostać kiedyś jednym z legendarnych Pieśniarzy Klingi. Drużynowy obrońca i sprawny wojownik szkolony w Sztuce. Jego ulubiona taktyka to teleportowanie się na tyły wroga i ułatwianie innym ataków przez taktyczne planowanie posunięć.



Malice – drowka ranger (wariant – twin blade ranger) lvl 9 - Drowka wędrująca po powierzchni, prawdopodobnie renegatka jednego z domów Menzoberenzan. Podróżuje wraz Borgutem i uzupełnia go o bardziej wysublimowane techniki walki jak np atak z zaskoczenia czy kilka bełtów z kuszy wystrzelonych z ukrycia. Mimo wszystko najbardziej lubi środek walki i walkę skupioną na wyrzynaniu sobie drogi przez zastępy wrogów.



Keyleth – half-elf sorcerer (wariant – dragon sorcerer) lvl 9 - Półelfi czarownik, w którego żyłach płynie krew czarnego smoka. Jego magia to typowe dla smoków umiejętnosci ziania róznego rodzaju energią i zwiększanie swojej wytrzymałości. Uzupełnia drużynę o sporą ilość ataków dystansowych i obszarowych. Jak przystało na praktykującego sztukę jego wartość podczas bitwy waha się doskonałej - gdy wali na dystans i znikomej - gdy ktoś wreszcie dopadnie go w walce wręcz.


Allek – human cleric of Tempus (wariant – battle cleric) lvl 9 - Ponury kapłan Pana Bitew, potężnie zbudowany o wyglądzie wojownika. Ściągnięty do drużyny przez senne wizje wielkich bitew jakie mają stać się jej udziałem. W drużynie pełni funkcję uzdrowiciela i dowódcy w czasie potyczek. Zachowuje się czasami jak szalony berserker, często nieostrożny. Na szczęście cięzka zbroja i szeroka gama zaklęć wspomagających pozwalają mu wychodzić cało z walk i wyciągać z nich towarzyszy.


Nimriel – human ranger (wariant – archer ranger) lvl 9 - Ludzka tropicielka wychowana na Wybrzeżu Morza Mieczy w okolicach Beregostu. Od dziecka zafascynowana poszukiwaniem przygód i przez niezbyt szczęśliwy splot wydarzeń zmuszona do wyruszenia na szlak. W dołączeniu do drużyny upatruje szansy na rozwiązanie swojego problemu tarapatów w jakie wpakowała siebie i swoją wioskę na początku kariery awanturniczki.



Kylar – halfling rogue (wariant – cutthroat rogue) lvl 9 - Złodziej, nożownik i jeśli sprawa tego wymaga - skrytobójca. Nie miał zbyt wiele szczęścia ostatnio przez co dał się złapać. Na szczęście pojawiła się okazja by odkupić swe winy poprzez dołączenie do drużyny wyruszającej by bronić wioski przed inwazją trolli. Preferuję taktyke ciosu w plecy z zaskoczenia i okalecznia wrogów w trakcie walki.



Gdy Malice i Allek zostają odczarowani drużyna niezwłocznie wyrusza na spotkanie troglodytów. Po drodze do legowisk trolli odwiedzają zrujnowaną twierdzę o nazwie Bravak. Tam odnajdują ścieżkę pod ziemią prowadzącą jak się wydaje wprost ku legowiskom trolli. Po drodze przez tunele nieświadomi zagrożenia wchodzą do leża czarnego smoka Mrocznego Szpona. Ten zamiast pożreć drużynę oferuje im pakt. Zdradzi Skalmada i powie im jak dotrzeć niepostrzeżenie do samego środka trollowych legowisk ale żąda za to 9/10 skarbów jakie drużyna zdobędzie na trollach.

Po krótkiej naradzie bohaterowie decydują się przyjąć warunki a Keyleth, który sam posiada smoczą krew pieczętuje nią pakt z Mrocznym Szponem.

Drużyna ze smokiem zostawionym za plecami podkrada się tajnym tunelem do legowisk i po rozłupaniu ściany w jednej z pieczar wychodzi wprost na spotkanie z troglodytami pod dowództwem potężnego Ssarka.

Walka przebiega dość szybko choć troglodyci nie są łatwymi przeciwnikami. Ostatni z nich widząc klęskę swoich pobratymców poddaje się i jest przesłuchiwany. Wyjawia wszystko co wie i gdy ma już odejść wolno Malice jak przystało na drowkę odrąbuje mu głowę sejmitarem.

Przekradając się bohaterowie kierują się ku Skalmadowi. Napotykają go w towarzystwie kilku ogrów gdy szykuje się na wyprawę na Księżycowe Schody. Skalmad informuje drużynę, że atak już się zaczął a on jak tylko ich zabije dołączy do swojej armii.

Rozpoczyna się walka z królem trolli, jego magiczne oko daje w kość drużynie. Wreszcie w szczytowym momencie potyczki Skalmad zostaje powalony dzięki połączonym wysiłkom Kylara, Malice i Alleka a Aravilar dobija go ognistym zaklęciem. Jego magiczne oko rozpryskuje się na kawałeczki. Nimriel i Keyleth w tym czasie przeorali ogry. Przy Skalmadzie bohaterowie znajdują magiczny miecz barona Perennona o nazwie Gniew Słońca oraz klucz do portalu na wyspie przy Księżycowych Schodach.

Dalsze łupienie odkładają na później i pędzą pomóc miasteczku w walce z armią potworów. Na miejscu okazuje się, że bitwa trwa w najlepsze. Spora część miasta płonie, na szczęście przygotowane pod kierownictwem drużyny zapory skutecznie utrudniły potworom przedarcie się. Łucznicy z miasta powalili kilka bestii, włócznicy również pokazali na co ich stać, mimo to wielu ludzi poległo a reszta stawia czoła najeźdźcom w bardzo nierównej walce.

Herosi wpadają w środek wioski i atakują sporą grupę trolli i ogrów pod dowództwem wzgórzowego olbrzyma. W wirze walki przekazują czarodziejowi Rualissowi klucz do portalu a ten obiecuje sprowadzić pomoc.

Nawet tak potężni przeciwnicy jak trolle i gigant nie stanowią zagrożenia dla bohaterów i stwory z czasem padają pod ciosami mieczy i spopielane zaklęciami.

W momencie gdy ostatni wróg pada martwy przybywa odsiecz w postaci elfów sprowadzonych przez portal z Mglistego Lasu. Jak się okazuje bitwa jeszcze się nie skończyła, potwory nacierają także od strony wody i trzeba je odeprzeć.

W środku akcji skończyliśmy sesję, ciąg dalszy nastąpi jak zwykle.

2 komentarze:

  1. Keep up good work, ciekawe co będzie w części IV przygody:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Podejrzewam, że nic bo nie chce mi się tego ciągnąć gdyz dalej to już w zasadzie łupanka uzupełniona o fabułę, którą najlepiej odczytać z kartki i tyle. Mam pomysła na kilka sesji w troche innym klimacie. Szybko dociągne was do 20 poziomu i koniec.

    OdpowiedzUsuń